onsdag 18. november 2015

Quinoagrøt

Da jeg leste Shape Up, fant jeg en oppskrift på quinoagrøt jeg hadde lyst til å prøve! Har aldri brukt noe særlig quinoa før, men hadde en pose liggende som jeg kjøpte for lenge siden.

Jeg tror kanskje jeg må venne meg til konsistensen, men smaken synes jeg var veldig god! Perfekt måltid før eller etter trening.




QUINOAGRØT (1 porsjon)

1 dl quinoa
1 dl ekstra lettmelk
1,5 dl vann
1 ts sukrin gold
0,5 ts kanel
En klype salt

Kok opp quinoa med vann og melk, samt kanel og sukrin og bittelitt salt. Kok til du får en fin grøtkonsistens, og spe med mer vann om det trengs. Topp med det du vil av frukt, bær og nøtter!

Jeg toppet grøten med granateple - ga en frisk og syrlig smak.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)