tirsdag 24. november 2015

Laks i tortilla med mangosalsa

Eksperimentet mitt med å spise mer fisk forrige uke gikk veldig bra! Det er jo ikke noe problem å spise fisk hvis man har planlagt det på forhånd.

For å gjøre fisk litt mer spennende, synes jeg tilbehøret har mye å si. Hva med å droppe den vanlige agurksalaten og heller lage en mangosalsa?

Tim stod for matlagingen denne gangen - og var veldig opptatt av at han måtte være med bloggen.





MANGOSALSA (2 porsjoner)

0,5 avokado
0,5 mango
0,5 rød chili
0,5 potte frisk koriander (jeg liker mye koriander, kan fint ta litt mindre)
1 ss limesaft
1 ss olivenolje
1 klype salt
1 klype pepper

Skjær avokado og mango i terninger, og finhakk chili. Jeg har med frøene. Finhakk koriander. Ha alt i en bolle. Hell over limesaft, olivenolje, salt og. Bland med en skje. La det gjerne stå i noen minutter så smaken får trukket seg.

Vi hadde mangosalsaen sammen med stekt laks i en tortillalefse. Veldig fint som lunsj også!
Laksen stekte jeg med olivenolje, spisskummen, chillipulver og paprikapulver.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)