mandag 9. november 2015

Challenge: 30 på 45

Mandag igjen. Ny uke og nye mål!

Jeg trenger virkelig et spark i ræva når det kommer til trening. Det å trene har blitt en stressende tanke som henger over meg, fordi jeg vet at jeg må komme i gang men klarer ikke. Forrige søndag publiserte jeg et innlegg hvor jeg la til en treningsplan. Jeg skal ikke lyve - den ble ikke gjennomført. Jeg kan skylde på sykdom, stress og alt mulig annet, men realiteten er at det bare er unnskyldinger.




Jeg følger fitnessnora på instagram, og i går la hun ut en utfordring kalt 30på45. Mange "sparer" treningen til januar for å få en frisk og god start på nyåret. Men hvorfor ikke begynne nå? Det er 45 dager til jul, og målet er å gjennomføre 30 treningsøkter innen den tid. Det kan være alt fra yoga, skogsturer og zumba, til spinning, løping og styrketrening.

CHALLENGE ACCEPTED! Som sagt, jeg trenger en seriøst spark bak, og kanskje denne utfordringen er akkurat det jeg trenger?

Siden det er mandag så bestemte jeg meg for å starte i dag. Jeg kan ha store vanskeligheter med å komme meg ut av leiligheten noen dager. Aner ikke hvorfor, jeg bare er sånn. Derfor har jeg brukt en del tid på å finne gode treningsøkter på youtube. Jeg trenger en intruktør som kan motivere meg og guide meg, så for min del fungerer dette veldig bra! Det er er godt alternativ til de dagene dørstokkmila er ekstra lang.

I dag var det 40 min. med yoga som stod på timeplanen. Jeg fant DENNE videoen, som er en 40 minutters yogatime for begynnere. Jeg trente yoga i to år, men det er over 6 år siden nå. Så jeg må tilbake til begynnerstadiet. Det gjør ingenting, man må bare trene seg opp igjen.




Jeg synes denne "timen" var veldig bra og hun fokuserte på pust, balanse og kjerne. Følte meg rolig og avslappet etterpå, og tror nok jeg vil kjenne det i kroppen i morgen!




Bli med på utfordringen da! Gjennomfør 30 treningsøkter på 45 dager! Er du på instagram, bruk #30på45. Jeg blir veldig motivert av å se at andre gjennomfører utfordringen sammen med meg.

Les innlegget til fitnessnora HER! Håper dere er med meg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)