søndag 8. november 2015

Man kommer i mål til slutt!

Denne uken har jeg ikke fokusert så mye på bloggen. Har heller prøvd å konsentrere meg om å bli frisk, om å planlegge nye mål og få gjort alt jeg skal på skolen.

Det er ingen tvil om at det er vanskelig å ta en mastergrad. I tillegg tar jeg opp et enkeltemne, så jeg har litt dobbelt opp. Sånt skjer, og selv om jeg blir sykt stressa og frustrert over alt arbeidet, så vet jeg at jeg kommer i mål til slutt.

Har rigga til meg hjemmekontor denne uka og har sitti litt isolert ved kjøkkenbenken og lest, skrevet og grublet. Det beste med å arbeide hjemmefra er å ha kjapp tilgang til kjøleskapet! Jeg snækser jo hele tida, og må ha en skål med frukt eller grønt ved siden av meg. I det siste har jeg dilla på oppskært ananas, så har lagd mange skåler som ser sånn her ut:




I tillegg har jo persimon kommet i butikken! Jeg hadde aldri smakt persimon før, egentlig fordi jeg synes de så rare ut. Men i dag da jeg hadde besøk av mamma og pappa, hadde mamma tatt med et par. Åh, de smaker jo himmelsk! Skal garantert kjøpe en del av disse fremover. De er proppfulle av C-vitaminer, inneholder betakatoren og er rike på fiber og antioksidanter. Persimon smaker søtt og litt pære-aktig. NAM!




Hadde koselig besøk av foreldrene mine i dag, og varta opp med brødmat, karbonader og fyrstekake. Jeg baker kaker med helt vanlige ingredienser og jeg spiser et helt vanlig stykke. Det er lov! :)




Siden det er søndag i dag, publiserer jeg ukesmeny for uka som kommer. Denne uka ble ikke helt fulgt opp, men sånn er det noen ganger. Er ikke alltid dagene blir helt som planlagt, og det er helt greit!


Liten skrivefeil i collagen - skal være mangosalsa*.

Sjekk ut tipsene mine for en mer økonomisk mathverdag HER. De kommer godt med når man skal sette opp ukesmeny. Ha en fin søndagskveld videre alle sammen!


Blogglistenhits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)