tirsdag 17. november 2015

Energi i en hektisk eksamensperiode

Det er eksamenstid for veldig mange, og jeg er nok ikke den eneste som sitter der og ser at deadline nærmer seg mer og mer.

Hjemmekontor har både gode og dårlige sider. De dårlige er at jeg blir ekstremt usosial, jeg kan lett bli distrahert av oppvask, rydding og ting som bare "må gjøres". De gode sidene er stillhet, tusle rundt i kosedressen og ha kjøleskapet tilgjengelig.

Noe av det jeg fikk i meg aller minst før jeg startet med Roede, var frukt! Til jul i fjor fikk jeg en smoothieblender og den har blitt flittig brukt. Jeg bruker den faktisk nesten hver dag! Smoothie som mellommåltid eller frokost/kvelds er kjempegodt og fort gjort. Jeg synes det er mye lettere å snike inn frukt i hverdagen når jeg kan lage smoothie.





En smoothieblender var for meg veldig økonomisk også, ettersom jeg brukte mye penger på SmoothieXChange da jeg var på jobb. Nå tar jeg heller med meg smoothie hjemmefra og sparer de 75 kronene i uka.

I eksamensperioden blir man lett fysen og har behov for rask energi. Da anbefaler jeg virkelig smoothie! I går ble det en sen lesekveld på meg, og da var det bare å grave i fryseren etter noe fryst frukt jeg kunne bruke.

Resultatet ble en knæsj rosa smoothie med 70 gram vaniljeyoghurt, 1 dl appelsinjuice, 150 gram frosne bringebær og 50 gram frosne bananskiver. I tillegg bruker jeg vann til jeg får riktig konsistens.



Den ble veldig frisk og god!

Et smoothietips er å søte det med sukrinmelis hvis du synes det blir surt. Det kan fort bli veldig syrlig med bringebær, så om du liker det litt søtere er det et kalorivennlig tips. Jeg pleier også å skjære frukt i biter når jeg ser de begynner å bli for modne eller jeg vet jeg ikke får spist det opp.

Selv om det er eksamenstid er det ingen unnskyldning til å spise sjokolade hver dag! Det gir kanskje rask energi, men den varer også i veldig kort tid. Spis heller masse frukt og grønt, så skal du se at kroppen blir glad!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)