søndag 1. november 2015

På søndag planlegger jeg!

En egenskap jeg har arvet fra min kjære mamma, er å planlegge! Jeg planlegger ALT. Og skriver lister på alt.

Altså, jeg hadde ikke klart meg uten lister. Tror virkelig ikke jeg hadde fått unnagjort noe fornuftig hvis jeg ikke hadde hatt en lapp med noen punkter foran meg.




Søndag er som kjent min planleggingsdag, og jeg har fått skrevet to do-liste for uka, oppdatert kalenderen, planlagt trening og satt opp ukesmeny for middager.




Er så sinnsykt lei av å være syk, så neste uke skal jeg tvinge meg selv til å komme meg opp av sofaen. Kan ikke huske sist jeg tilbragte så mye tid her i redet mitt.




 Har veldig lyst til å gå komme i gang med trening til uka også. Jeg har vært veldig fokusert på å endre kostholdsdelen av Roede-metoden de første månedene. Men nå er det på tide å fokusere på treningen også.

Jeg har aldri en veldig "treningsperson", men når jeg først er på trening gir jeg 100% og elsker følelsen etterpå. Fokuset mitt for denne uka er å begynne rolig. Har egentlig veldig lyst til å være en person som kan trene om morgen, og begynne dagen med en treningsøkt. Da blir man ferdig. Jeg kvier meg alltid for å dra på trening etter skolen, fordi jeg er så sliten og vil bare hjem.




Så dette blir et lite eksperiment. Det viktigste er at jeg får kommet meg på trening.

Hvis jeg bare tenker på hvor bra jeg har gjort det innen kosthold, så vet jeg at jeg kan gjøre det samme innen trening. De første ukene er vanskelige, men så håper jeg det går av seg selv til slutt.

Og så er det 1. november i dag! Og da er det snart 1. desember! HURRA

1 kommentar:

  1. Jeg liker heller ikke trening på ettermiddagen, men syns det funker kjempebra med yoga om morgenen! Gir en utrolig god start på dagen, hodet tømmes for stress og tanker, og man kan gyve løs på alle dagens gjøremål! Maria :)

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar :)