onsdag 11. november 2015

En dag med Roede-kosthold

Ettersom jeg er midt i en intensiv eksamensperiode og semesterslutt, får jeg ikke lagt ut mange innlegg om dagen. Men jeg prøver å holde bloggen i live likevel! Satser på ett innlegg hver annen dag. Så blir det flere når stressnivået har synket litt.

Jeg sitter hjemme og leser for tiden på grunn av litt skranten helse. Litt isolert, men det går greit! Noen ganger er det veldig deilig å kunne suse rundt i kosebuksa og tøfler.

I går tok jeg bilder av absolutt alt jeg spiste, og tenkte det kunne være interessant for dere som vurderer Grete Roede kurs eller som bare er nysgjerrig på hva slags mat man egentlig spiser. Dette er altså kun kostholdet - jeg har ikke tatt med aktivitet eller trening.

Jeg har valgt å ikke dele hvor mange kalorier jeg spiser her på bloggen, fordi det er så feil fokus å kun tenke på kaloriene. Jeg blir tildelt en ca. mengde kalorier jeg kan spise daglig av min kursleder, og det varierer fra person til person utifra hvor aktiv man er, hvor mye man veier og hvor mye man vil gå ned i vekt.     
                               

KL. 08:45 FROKOST


Rugsprø med litt smør og kokt egg, oppskjært agurk. Smoothie av banan, jordbær og appelsinjuice, og en kopp kaffe. I tillegg drikker jeg en flaske vann i løpet av den første timen jeg er våken.



KL 12:00 LUNSJ


Fullkornspita med ost, skinke og grønt.



KL 13:30 MELLOMMÅLTID


3 ss mager Cottage Cheese og 4 ss vaniljeyoghurt. Toppet med müsli.



KL 15:00 MELLOMMÅLTID 


 10 mandler og en kopp te. Løfter energinivået litt når man sitter og leser.



KL 17:00 MIDDAG


Tacosalat og et glass Farris Bris



KL 21:30 KVELDSMAT


2 skiver grovbrød med litt smør og oppskjært banan. Pluss en kopp koffeinfri te.




Som dere ser så lider jeg absolutt ingen nød! Et sunt og variert kosthold som holder deg mett lenge. 

I tillegg drikker jeg rundt 3-5 flasker vann daglig. Hvis du synes det er vanskelig å drikke vann, så anbefaler jeg å alltid ha en drikkeflaske tilgjengelig. Jeg drikker mye mer vann når jeg har en flaske der enn bare et glass.

Jeg tar også multivitaminer, jern- og D-vitaminer hver dag.


Hvordan går det med 30på45 foressten? Jeg er godt i gang og har gjennomført tre treningsøkter, wohoo! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)