fredag 23. oktober 2015

Smoothiebowl

Jeg har alltid vært en person som egentlig ikke likte frokost noe særlig. Da jeg bodde hjemme i Larvik ble det alltid en brødskive på vei ut døra, og da jeg flytta til Oslo ble den vanen med meg i flyttelasset. 

Da jeg begynte å engasjere meg litt mer i matveien, ble brødskiva byttet ut med knekkebrød som utviklet seg til havregrøt. Nå som jeg følger Roede-kurs, ser jeg viktigheten i å begynne dagen bra. Starter man dagen med en skikkelig god frokost blir liksom resten av dagen så mye enklere. 

Her om dagen forsov jeg meg og hadde ikke tid til å lage noe som tar tid. Derfor falt valget på en smoothiebowl! Smoothiebowl er jo egentlig bare vanlig smoothie, bare i en bolle, og så topper man det med det man liker. Jeg har blitt skikkelig hekta på smoothies siden jeg er veldig dårlig på spise frukt. Bare med denne frokosten fikk jeg i meg all den frukten kroppen trenger på en dag! HURRA. Også smaker det kjempegodt!

 
 I denne smoothiebowlen brukte jeg:
100 gram fryst frukt fra Coop sin "Smoothie" fruktblandingspose
40 gram blåbær
60 gram vaniljeyoghurt (jeg brukte den fra Q meieriene)
1 dl appelsinjuice
2 ss havregryn

Topping:

2 ss musli (jeg brukte vita hjertego' sin musliblanding med blåbær og tranebær) 
1 ss kokosmasse

GOD FROKOST!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)