tirsdag 27. oktober 2015

5 gode grunner til å spise en god frokost

Før var jeg ikke en frokostperson. Det ble litt bedre med tida, særlig etter jeg flytta til Oslo og begynte å få bedre tid om morgen (studentlivet).

Jeg er fortsatt ikke superglad i å spise frokost, noe jeg tror er på grunn av at jeg fort blir lei av frokostretter. Det er grenser på hvor mye man kan glede seg til å spise den kjedelige havregrøten eller rugsprø med salami.


Dagens frokost: rugsprø med avokado, ett eple og en kopp te.


Likevel er frokost så utrolig viktig! Får du i deg en god og mettende frokost, blir dagen mye lettere. Her kommer 5 grunner til å starte dagen med en god frokost:

1. Frokost får i gang forbrenningen og bidrar til at du får en tydeligere sult og metthetsfølelse utover dagen.

2. Frokost bidrar til et mer stabilt blodsukker, noe som forebygger tretthet, hodepine og overspising senere på dagen.

3. Spiser du en god frokost, minsker du søtsuget utover dagen.

4.  En næringsrik frokost gjør deg mer våken og mer opplagt til å gå i gang med dagens gjøremål. Tankene skjerpes og du kan konsentrere deg bedre.

5.Det er lettere å få i seg nok næring hver dag, om man fordeler næringen på flere måltid. Lærer man seg en god måltidsrytme er det mye lettere å spise sunt, ofte og kontrollert.

Kilde: http://www.greteroede.no/rdogtips/kosthold/1084822.o2.html

Så spis frokost! Det trenger heller ikke være kjedelig - sleng sammen en smoothie, lag en fruktsalat du kan spise med yoghurt, lag en god omelett. Valgene er mange. GOD TIRSDAG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)