torsdag 22. oktober 2015

Arme riddere

Da jeg var liten og storesøsteren min passet meg, pleide hun alltid å lage arme riddere til meg. Det var stor stas og jeg husker fortsatt hvordan huset lukta da Maria stod på kjøkkenet og tryllet frem denne enkle men fantastiske gode småretten. Arme riddere er like godt til frokost som til kvelds, eller til dessert med en kule vaniljeis til!

Da jeg våknet i dag, etter en sen natt, fikk jeg plutselig så utrolig lyst på arme riddere til frokost. Så da ble det slik!


Dette trenger du til en porsjon:
2-3 skiver grovbrød (skal du lage dessert kan du bruke fint brød eller loff)
1 egg
2-3 ss melk
1 ss sukrin gold
Kanel
Kardemomme
Smør til steking

Pisk sammen egg, melk og sukrin og ta oppi en dæsj kanel og kardemomme. Vend brødet i blandingen og stek i smør på begge sider til de blir gylne. 


Server med jordbærsyltetøy og et glass melk! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)