tirsdag 15. desember 2015

Skrive om at man ikke har noe å skrive om

Hei dere! Stille på bloggfronten nå - det går i jobb, gavelaging, sove og spise. Så skjer ikke så altfor mye spennende. Matlaging har det blitt lite av ettersom jeg som regel jobber ved middagstider. Blitt mye pannekaker og risengrynsgrøt!

Et tips jeg må dele med dere er salatbaren til Coop mega! Jeg elsker den!! Coop mega har akkurat åpnet på Storo senteret der jeg jobber, og jeg er overlykkelig. De har så mye bra utvalg av protein, grønnsaker, feta og pasta. Et digert pluss er at de har fruktsalatbar i tillegg. Melon, ananas, cootage cheese.. Nam! Det gjør det litt lettere å velge sunn lunsj/middag på jobb.

Jeg er fortsatt ganske matlei. Tror det er mye fordi jeg lager så mye søtsaker til julegaver og står i den osen hele dagen. Det gjør meg mett bare av lukten. Det er heller ingen overasskelse at jeg har vært litt demotivert for tida. Helt ærlig - etter jeg gikk ned halvparten av målet mitt har det bare gått nedover. Vet ikke om det er en form for selvsabotasje, fornektelse eller hva det er. Men jeg har blitt hekta på sukker igjen. Det er så lett å si at det er bare å kutte sukker og søtsaker, finne erstatninger osv. Ja, det var lett en periode. Da var jeg motivert, så mye fremgang hele tiden og følte meg frisk og rask. Men så ble jeg syk, spiste litt for mye søtt, så ble det jul.. Og så sitter jeg her, med to karameller ved siden av brødskivene til frokost.




Så lenge man har en slags plan så tror jeg det går bra. Jeg er fortsatt motivert på forandring og har allerede forandret meg mye, både med tanke på kosthold og trening, men også med selvbilde. Man må kose seg litt, helt klart. Men for meg er godteri og usunn mat en sammenheng med vonde følelser. Jeg spiser når jeg ikke har det så bra. Så når jeg spiser den sjokoladen er det ikke fordi jeg unner meg den, det er fordi jeg føler meg dårlig den dagen og trøster meg med mat. Det er et mønster jeg vil ut av, og det er mye vanskeligere enn man skulle tro!

Plutselig ble det litt tekst her allikevel - rart med det. Når man først begynner å skrive et innlegg om å ikke ha noe å skrive om, så kommer det liksom av seg selv.

Håper alle nyter desember og juletida. Jeg har et treningsprosjekt på gang som jeg skal dele om en ukes tid. Tror det blir spennende, jeg er i vertfall veldig gira!

1 kommentar:

Tusen takk for din kommentar :)