fredag 8. januar 2016

Travle dager og kjappe mellommåltider

Har vært noen travle dager de siste dagene, med mange opp- og nedturer, følelser og stress. Men alt har gått fint, nedturene minsker i forhold til oppturene og livet er egentlig ikke så ille.

Det er ikke alltid man får den starten på uka som man har planlagt. Jeg hadde planer om å starte første mandagen i januar med trening, men det ble ikke noe pga magetrøbbel. Så var det tirsdag som skulle bli første treningsdag, men denne dagen var bare et hav av følelser, stress og bekymringer, at jeg lå bare på sofaen. På dager som dette tenker jeg at jeg egentlig hadde hatt bedre av å bare dra på trening og få ut litt aggresjon eller bare tenke på noe annet. Men gamle vaner er vonde å vende. Onsdag hadde jeg allerede planer og gårsdagen gikk til storrengjøring her hjemme.




Poenget med å skrive det her er bare for å vise at det er ikke alltid man får gjennomført de treningsplanene man har tenkt. Og det er ikke alltid kosthold går etter planen heller. Prøv å ikke stress for mye over det. For meg er akkurat det veldig vanskelig, for jeg stresser over alt mulig, helt til jeg blir utslitt av egne tanker og analyseringer. Men jeg prøver å endre meg og tenke at det er ikke så farlig. Jeg skal trene i dag, en liten økt lørdag, og spinning på søndag. Så da får jeg jo gjennomført det jeg skal uansett, bare ikke helt etter planen! Med tanke på kosthold prøver jeg å fokusere på det jeg gjør riktig - spise jevnt og ofte, få i meg nok frukt og grønt og prøve å forholde meg til lavfodmap så godt jeg kan.

Jeg har fått dilla på laktosefri yoghurt naturell med oppskjært appelsin! Veldig deilig og lett mellommåltid! Bytter du ut naturell yoghurt med vanilje så blir det faktisk en liten dessert!




Spist to varianter i det siste - en som jeg topper med litt hakket mørk sjokolade og en med litt kokostopping. NAM!




Tror dere jeg klarer å fullføre treningsøkten i dag da? Haha, jeg må bare. Kjøpt inn et tonn med nytt treningstøy på salg da, så har litt motivasjon bare der. God fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)