lørdag 2. januar 2016

GODT NYTT ÅR!

Enda et år er lagt bak oss - og plutselig var 2016 her! 2016 er et år jeg har satt meg en del mål. Jeg velger å kalle det mål istedet for nyttårsforsett - nyttårsforsett er gjerne løfter man gir til seg selv som kanskje ikke alltid er helt oppnåelige og som man ender med å enten glemme eller å fortrenge. Å sette seg mål for det nye året er litt annerledes - et mål handler like mye om veien til oppnåelse som selve oppnåelsen.

I 2016 har jeg satt meg følgende mål:

Fullføre mastergrad
Kutte elementer i livet som gir meg negativ energi
Kjøpe leilighet med Tim
Lage potetballer
Bli flinkere til å si ja
Bli frisk i magen
Endre innstilling til meg selv og vite at jeg er bra nok
Stresse mindre og more meg mer
Føle meg bra - både innvendig og utvendig


Noen mål har jeg begynt å jobbe med, noen gjenstår. Som for eksempel å lage potetballer. Tims livrett som jeg helt ærlig ikke er sånn kjempe begeistret for. Men potetballer skal han få, og når vi får oss ny leilighet med litt større kjøkken skal jeg virkelig lage de mest perfekte potetballer noensinne.

Jeg og Tim valgte å feire nyttårsaften alene i Oslo i år. Det var veldig avslappende og koselig - begge to trengte både litt tid med hverandre og å bare roe ned. Jeg vartet opp med pinnekjøtt for aller første gang! Var umåtelig stolt over å få det til - til å ha spist pinnekjøtt to ganger i mitt liv.




Serverte pinnekjøttet med rotmos av potet, gulrot, kålrot og persillerot, i tillegg til rosenkål med stekt bacon.




Har dere noen mål for 2016? Jeg gleder meg veldig til det nye året. Selv om det er en klisjè, føler jeg faktisk at man kan begynne litt på nytt med blanke ark osv.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)