onsdag 28. oktober 2015

Pannekakemiddag

Når jeg er alene hjemme lager jeg nesten alltid pannekaker til middag. Jeg ELSKER pannekaker, og kunne gjerne spist det fem ganger i uka om jeg kunne.

Pannekaker er superenkelt, kjapt og sunt. Bytt ut halvparten av hvetemelet med sammalt mel, ha oppi noen havregryn og dropp smelta smør i røra. Man steker uansett med smør, så smaken blir den samme.

Pannekaker er kjempefint å bruke til frokost eller lunsj også. Når jeg først lager det, pleier jeg å lage et par ekstra jeg kan ha til dagen etter. Hvor digg er det ikke å stå opp til ferdiglagde pannekaker til frokost?!




Jeg "slumper" som regel når jeg lager pannekaker, men her er den oppskriften Tim får når han skal lage det til oss:

1 ½ dl hvetemel
1 ½ dl fint sammalt hvetemel eller fibramel
2-3 ss havregryn
4 egg
5 dl ekstra lettmelk 
Litt salt
Litt kanel

Bland alt sammen og la det svelle i 15-20 min. Smelt smør i stekepanne og hell i ca en øse med pannekakerøre. Stek til de er gylne på en side og snu. Oppskriften gir ca 6-7 pannekaker. 




Server med blåbærsyltetøy og et stort glass saft! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar :)